Reichshof, Hamburg

Efter ett och ett halvt dygn med båt från Orkney, en skakig buss från hamnen till Hamburgs centrum, slutar vår resa tvärt här, på Emils Café och Bistro i entrén till Hotel Reichshof, mitt emot hauptbahnhof.
Det var här vi hamnade med allt vårt bagage i väntan på tåget från Hamburg till Köln, där resan börjat tre veckor tidigare.
Det blev tre intensiva veckor men nya och fantastiska upplevelser jag försökt förmedla via bloggen. Jag fick se mycket, mer än jag vågat tro. Fick uppleva mer än jag anade. Nya erfarenheter.
Reichshof blev vår resas total motsats, vilket vi just då tyckte var behagligt. Mjuka lyxiga skinnsoffor, en egen tekanna, dämpad belysning och röster, softad jazz i de gömda högtalarna, Jamie Cullum, långt från grönlandsisen och livet på båten.


En kontrast mot den hetsiga trafiken på gatan utanför och det som sen väntade oss...



...Hamburgs överfulla järnvägsstation och fem timmar på ett tåg till Köln.

Kommentarer